mundo de la fotografía

Folkhav på tåget

Tåget 6.10 var inställt. Då blev det terångt på tåget på morgonen. Jag fick i alla fall en sittplats. Konduktören lyckades inte t ränga sig fram genom folhavet. Jag satt någorlunda bra tills en ung man tog fram en dator så det blrv ännu trängre. I Göteborg kom jag med tvåans spårvagn. Även på den var det trångt  så jag fick plöja mig fram till en sittplats.

I Göteborg hade jag hämtning av beställningar på våning ett till fem.

Igår kväll lyssnade jag på 1948 Tucker från Franklin Mint

Jag fick även en beställning till det som kallas Röda rummet. Röda rummet finns gamla p-tidningar och gamla polisrapporter. Inget speciellt än att de dammar tror jag.

Clarion Post hotel på Drottningtorget och en bok från Humanistiska biblioteket.

* hämtade en tidskrift från Röda rummet

* Handlade mat för helgen.

• Hämtade två Springsteenskivor som jag köpt för att lyssna på i Bilen.

En vanlig dag

Gick upp strax före fem för jag behövde kissa. Jag borstade tänderna och sedan hämtade jag smörgåslådan och lade i ryggsäcken som jag har med till jobbet. Jag cyklade i såpass god tid att jag fick plats på tåget.

På Humanistiska biblioteket skickade jag rörpost. Därefter hämtade jag beställningar från plan ett till fem. Det gick hyggligt fram till att jag skulle plocka fram en från von Sydow samlingen. Den samlingen är rörig och står i oårdning. Det var en minnesskrift om teknik.

När jag klarat av morgonbestyren gick jag och åt indisk mat på Bombay Kitchen.

20191112_120612Bombay Kitchen är den bästa indiska restaurangen som ligger förhållandevis nära.

Musik som jag lyssnade igår kväll var en tidig Bruce Springteen som heter ”The E-str eet Schuffle”. Bruce andra skiva tycker jag är bra.

Jag gick också och tänkte på åren som gått. Jag minns att jag beundrade de gamla busschaufförerna på den tiden jag körde buss. Jag beundrade också de gamla bibliotekarierna när jag var ny i gebitet. Och nu väntar jag själv mest på pensionen. Hur mycket jag än funderar på det som har varit går det inte att ändra på det. Skoltiden är bara ett minne som inte går att förändra.

På eftermiddagen skrev jag löpnummer på tidskrifter och ställde upp tidskrifter.

20191112_072315Lundgrens trappor klockan sju på morgonen.

jag ställde upp per serier på våning 5b och serietidningar på våning 3A.

Det var mycket folk på gymmet. Jag fick skippa en del benträning för att folk stod och hängde på benmaskinerna.

* Bombay street

* Tågvärden som trodde jag var en lokförare.

* friskvård

1964 årgång GI JOE JOEZETA 1973 ADVENTURE TEAM UTBILDNINGSCENTRUM RIFLER GEAR

I Alingsås regnade det. Eftersom det fortfarande är plusgrader så tog jag bilen till stationen. Så här tidigt är det lätt att få parkeringsplats. Jag är alltid lite orolig när jag kör. Detta trots att jag har varit yrkeschaufför och jag kör försiktigt. Bra att jag hann med tåget  6.10 för det  var många böcker att ställa upp. Jo på tåget var det en kvinna som log. Kanske var det hon som drog upp mig när jag trillade i maj?

Men om jag börjar i god tid med att ställa upp böcker så hinner jag på förmiddagen.

När jag ställde upp böcker kom jag att tänka på att John Holm gjort många bra låtar.

När jag kom till våning 6a väst så höll några studenter på att öva ett teaterspel förmodligen ett gammalt.

Spårvagnen har stannat till vid Scandinavium och sedan Liseberg.

På eftermiddagen ställde jag upp tidskrifter. Jag gick och tänkte på att ibland på somrarna bodde vi på Lyckorna. Jag minns att jag mest oroade mig för getingar och humlor. Jag roade mig med att samla fjärilar och sådant som kröp på marken. På kvällen grävde jag ner burkar i jorden och på morgonen hade många grodor och kryp trillat ner i burken. På den här tiden fanns naturligtvis inga mobiltelefoner. Tänk att morfar ville bo på Lyckorna?

* north minnesotha all stars.

Söndag och mathandlande

Los influencers

Jag gick upp vid halv sju. Det var bara en plusgrad, men det var i alla fall ingen snö. Jag ögnade igenom GP samtidigt som jag åt frukost. Jag hörde på nyheterna att det var ett sprängdåd i Malmö igen. Att de inte får bukt med sprängningarna. Efter yoghurten till frukosten cyklade jag till gymmet. Jag tränade över kropp med smithmaskin, sedan ben, axlar, rygg och mage. När jag ser på TV tänker jag så lite viktigt jag gjort i livet. På gymmet hälsade jag på snickaren, rödbyxan och han jag kallar farsan. Och den turkiske taxichauffören förstås.

Efter gymmet åkte jag till Ica och köpte nya läsglasögon för att ha på jobbet, yoghurt, pasta, vörtbröd, pasta. Det är bra att ta de t unga varorna i en bil.

På morgonen lyssnade jag en stund på Stevie Wonder. Jag glömmer ofta så mycket bra musik Stevie Wonder har gjort.

På eftermiddagen satt jag mest och läste Peter Robinson.

vörtbrödVörtbröd med tubost

* gymmet

* Gustav Mahlers femte symfoni.